Prechod na navigáciu Hlavné menu
NÁMORNÁ ŠKOLA V BRATISLAVE
eng
Novinky a oznamy > Pošta od kadetov

Pošta od kadetov

                                                                                                                link:  kadeti na lodiach

 

1.  E-mail od strojného kadeta Milana  - loď HANSA CONSTITUTION

 

05.07.2012

 

Dobry den prajem,
rad by som Vam poslal aj fotky, ale to sa moc neda popripade ak by som sa vratil, lebo co sa da kupit internet tak ten stoji za.... :-)
Este by sa dalo v pristave, ale nie vzdy ma clovek cas, kedze v strojovni treba vzdy nieco robit. Moje dojmy neviem to sa neda opisat pre mna je to uplne sup
er. Mozno pre ineho nie, ale pre mna hej. Koho to bavi tak sa tam najde koho nie tak asi povie, ze konci, alebo to vydrzi no mna to bavi. Vsetko je super. V sep. lod ide do pristavu a budu ju opravovat ved predse uz ma dake svoje roky a potom pribudne jedna trasa naviac do Brazilie. Teraz plava India, Sri Lanka, Singapur, Cina. Prvy krat som na pevnine a bol som pozriet Sri Lanku je to dalsie plus kedze clovek uvidi kopec inych krajin kde by inak nesiel po cely svoj zivot - nabuduce mame v plane ist pozriet cinsky mur.
Pisem sice hore dole lebo sa troska ponahlam.
Ak sa nieco pokazi a treba to opravit a nakoniec to funguje, no super. Za ten mesiac co som tu som sa strasne vela naucil, start boilera, diesel generatora...atd je toho dost uz robievam aj sam viem co kde a ako. Robim vsetko co robi 3 dostojnik no mozno nieco naviac, ale to je len dobre. Je pravda ze 6 mesiacov je vela. ale su tu ludia co tu su aj 14 mesiacov takze nestazujem sa. V prvom rade treba pocuvat co chcu a co sa od vas ocakava kedze vedia ze ste kadet a prvy krat na lodi, ale teraz je to troska ine. Som tu vyse mesiaca a ubehlo to ako voda. Anglictina vobec nie je problem no aspon podla mna, neviem ako to beru ini, ale pre mna je to pohodka ved kazdy den sa clovek uci a pozera aj telku atd.... Ako som uz pisal posadka je super. Presne toto som si predstavoval.
Dakujem Vam pekne.
Pokusim sa Vam poslat dake fotky ked budem v pristave dufam ze to nebude neskoro a pomozu Vam a dufam ze cim viac ludi sa prihlasi, lebo je to fakt super.

Este raz posielam pozdrav a myslim na Vas ved ked skonci kontrakt pridem do skoly sa ukazat :-)

Prajem prijemny den a pozdravujem


S pozdravom Milan P. 

 


 

2.  Peter, strojný kadet na lodi HEIKE P.

 

13.07.2012

 

Dobry den,
Na uvod tohto mailu by som chcel poslat pozdrav celemu vedeniu skoly a aj
lektorom. Asi nebudem mat moznost pristupu na net tak mozme
komunikovat len touto formou. Len Vas prosim aby ste mi sem
nezasielali zadne prilohy ani foto ale len text. Prisla mi len sms
ze ste mi poslali mail tak by som Vas chcel poprosit aby ste mi tu
strucne napisali o com bol lebo ako som pisal neviem ci sa k tomu
dostanem. Dakujem. Posadka super. Kapitan je Poliak, 1.palubny dostojnik Ukrajinec,         2.pal.dostojnik Poliak, 3.pal.dost. Poliak, 1.strojny dost. Poliak, 2.stroj.dost. Ukrajina,                3.strojny je Filipinec. No a muzstvo Filipinci a ja. Cesta sem bola dobra ale trosku
dlha. No ale potom som stravil jednu noc na hoteliku tak som si oddychol. A
co sa tyka prace tak tej je tu dost. Hned prvy den ako som sem prisiel mi
1.strojny povedal ze kde som bol akurat sa domenil piest. tak som im este pomohol
ponahadzovat palivove a olejovu trubku a vzduchove hadice. No som mu
povedal ze skoda ze som tu nebol od rana ze som to chcel zazit cele komplet
ale potesil ma ze nemam sa coho bat ze sa ide robit komplet motor. tak uz
sme vymenili 4 piesty. este nas 3 cakaju. Okrem toho som cistil usadzovaci
tank, turbo na DG a dnes sme cistili odstredivku. Tie su tu 4 westfalie.
No ak ked ide 3.strojny kontrolovat zachranne clny a emergency G a
emerg.fire pump tak si ma vzdy zoberie so sebo tak pri tom mu
asistujem. no naposledy ma to nechal robit sameho. Kopec veci je tu trosku
inych ako na simulatoroch ale da sa v tom orientovat.

S pozdravom Peter Z. 
 

 


3.  Patrik, strojný kadet na lodi FENELLA

 

Nalodil som sa 15 juna 2012 v Nanaime v Kanade na lod spolocnosti MST-Fenella. Ked som dostal miesto nalodenia,ani som netusil, kde to vlatne je. Nanaimo je male mestecko na ostrove Victoria, kusok od Vencouveru. Nalodenie prebehlo v poriadku, dokonca ma cakala aj vecera co po nejakych 20 hodinach cestovania a cakania na letiskach vo Frankfurte a Vencouveri prislo vhod. Posadka su vacsinou Chorvati, ale su tu aj Ukrajinci z Odesy, dvaja Tatari z Krymu a stale usmiaty Filipinec Elmez. Rychlo som sa dostal do lodnej rutiny, rano vstavanie, ranajky, praca od 8-17, v tom obed, potom vecera a volno. Posadka ma prijala medzi seba, hned na zaciatku co som bol velmi rad. Praca v strojovni je zaujimava, vidiet na zivo vsetko o com nam rozpravali na hodinach p.Mihalik a p.Mandl. Dotknut sa vindy a vinckoku, vidiet na zivo odchod lode s pristavu a pracu okolo toho. Najvacsi zazitok bol vsak prechod Panamskym kanalom, lode sa tu radia do konvoja rano o 6-tej ide konvoj s Pacifiku  a vecer o 18-tej ide konvoj z Atlantiku..
Za chvilu mate lod plnu Panamcov, ktori vam ponuknu uplne vsetko}}} Lod na ktoru som sa nalodil plava z Kanadskeho Duke Pointu do Barcareny v Brazilii a vozi kaolin. Prekonal som aj morsku chorobu, trosku silnejsie vlnenie, ktore nam zalievalo az palubu, moj zaludok nezniesol-ako poznamenali stari namornici - takto sa rodi namornik}}}. Inak po dvoch dnoch a tabletkach som bol zase fit}}}. S pozdravom Patrik C.

PS-Konecne robim pracu o ktorej som cely zivot iba snival

 

4.  Rasťo, palubný (navigačný) kadet na lodi EMIRATES DAR ES SALAAM

 

 

Uz je to viac ako 3 mesiace co som na lodi a nelutujem ani jediny den. Je to narocna, ale krasna praca. Plavame na linke Dubaj - Khor Fakkan - Dar es Salaam. V podstate viac ako polovicu trasy plavame okolo Somalska, na ochranu mame na palube troch security officerov, vacsinou su to byvali nemecki vojaci. Posledny pokus o utok bol v maji, asi mesiac a pol pred mojim nalodenim ale zatial vzdy stacili len varovne svetlice a vystrel do vzduchu a pirati sa stiahli. Okrem tohoto je tato linka uplne super, dubaj a khor fakkan absolvujeme pocas 2 dni, vtedy je zhon, skoro ziaden spanok ale inak 10 dni na mori, 2 tyzdne na kotve a dalsi tyzden v pristave v tanzanii. V tanzanii mame vzdy cas ist z lode, uz pozname mesto, bary, plaze, taxikarov, miestne dievcata... celkovo afrika je uzasna, mam zazitky na ktore nikdy nezabudnem,je to ako za starych romantickych cias :) Od septembra nam spolocnost plati bonusy za prechod rizikovou oblastou. Pre mna to znamena len par dolarov navyse, ale lepsie ako nic.
So mnou ako s kadetom su spokojni, aspon to tak vyzera. Ucim sa rychlo, dostojnici mi doveruju, uz po mne ani nekontroluju pracu ktoru mi zadaju. Aj ked je pravda ze latka nebola moc vysoko, predchadzajuci kadet (filipincan) bol uplne, ale uplne neschopny a nespolahlivy. Skoro ho poslali domov.
Chcem sa opytat ci planujete otvarat piaty semester, ak ano, kedy.
Rad by som stihol jeho zaciatok a potrebujem vediet ako sa mam zariadit po skonceni prvej polovice praxe, aby to bolo pre mna vyhodne, ci mam cas ostat doma alebo sa snazit co najskor sa opat nalodit. Dakujem.

S pozdravom
Rastislav

 


 

5. Martin, strojný kadet na lodi MONTE PASCOAL

 

 

 

Dobry den,

Po absolvovani prvych dvoch semestrov v skole sa Cadet citi prvykrat v strojovni ako keby tam uz raz bol. Vyucujuci su bud vysokoskolsky vzdelaní alebo skuseni dostojnici a namorni kapitani takze maju prehlad o celej prevadzke lode od najspodnejsieho decku az po mostik. Cadet sa v skole moze na hodine spytat cokolvek co sa tyka daneho predmetu a lode a vyucujuci vie vzdy vysvetlit danu vec. Najlepsie na tom je to, ze nezalezi na tom co ste pred tym robili a ak chcete tak sa dokazete naucit naozaj vsetko. Obzvlast treba davat pozor, ked sa vysvetluju schemy a aj zlozenie nechanizmov a motorov - s tymto sa budete denne na lodi stretavat a rozoberat ich (a potom aj musiet skladat :-) . Skola takisto vyucuje odbornu Anglictinu, ktoru sa treba naozaj dobre naucit, lebo tu na lodi je to chlieb kazdodenny a s kvalitnou Anglictinou sa tu urcite nikto nestrati.
Okrem odbornej Anglictiny ma skola aj doplnkovu vseobecnu Anglictinu pre tych, ktori este nezili v Anglicku alebo inde kde sa hovori po anglicky. Pri praci v strojovni je obrovskou vyhodou fyzicka sila, pretoze sa tu bezne manipuluje aj s objektami o hmotnosti 50kg, na tazsie objekty sa uz pouzivaju kladky a zeriavy. Lenze ak ma objekt hmotnost 25kg, nikto nebude nosit kladku ktora ma tiez hmotnost 25kg :-) Takisto nieje sranda dotahovanie matic o priemere viac ako 40 mm. Niekedy su zavity pekne zarastene a treba aby ruku k dielu prilozil aj niekto iny. Takisto sa tu vela chodi po schodoch. Strojovna je vysoka ako 6 poschodovy panelak a velmi casto treba chodit od dola az hore po strmych schodoch aj s naradim.

Po uspesnom absolvovani prvych dvoch semestrov idu strojni Cadeti, podla toho ako ich spolocnosti vyzaduju, rovno na lod. Samozrejme o vsetkom rozhoduju lodne spolocnosti, no s praxou strojnych Cadetov nie su problemy. Prax na lodi je 2x6 mesiacov (3. a 4. semester) medzi ktorymi je dovolenka. Po nich nasleduje piaty semester v skole.

Ja som letel pred mesiacom z Viedne do Mnichova, kde som prestupoval a z Mnichova do Hong Kongu, kde som bol nasledne ubytovany v hoteli v ktorom som cakal na lod. Bol som vemi milo prekvapeny ako dokonale bolo vsetko v Hong Kongu zorganizovane, cakal ma agent, colnici presne vedeli kto som a za 5 sekund nasli, na jednom z najvacsich letisk na svete, moju dokumentaciu. Prichod do hotela bol taktiez bezproblemovy. Hong Kong je velmi velke mesto a bol som prekvapeny aky je cisty. Umyvaju tam dokonca aj cesty a podchody. Ked som vosiel do podchodu tak tam bola air condition, vsetko vonalo a blystalo sa cistotou. Na Slovensku do podchodu nevkrocim ak nemusim :-) Strava v hoteli bola all inclusive a jedlo bolo celkom dobre (buffet bol all inclusive, za jedenie z menu sa platilo ale nesiel som, lebo to boli same morske prisery :-), bol som cca 45 minut pesej chodze od centra. Mal som cely den volna, tak som sa isiel prejst, no na nase pomery tam bolo extremne teplo a vlhko.

V den nastupu na lod po mna prisiel agent a odviezli ma na lod, na ktoru som si pomalicky aj s kufrom vyslapal po 50-tich schodikoch. Musim povedat, ze este som ani nezacal a uz som sa poriadne zadychal. V tom teple a vlhku to bol bohovsky vykon. Vosiel som do nadstavby a isiel som rovno za Kapitanom, ktoremu som odovzdal svoju dokumentaciu, potom mi bola ukazana moja kabina, kde som sa ubytoval a potom aj zvysok lode. Kazdy namornik ma v tejto spolocnosti svoju vlastnu kabinu s oknom sam. Ked som prvy krat prisiel do strojovne tak som sa zo vsetkymi zoznamil. Potom mi treti strojny dostojnik ukazal celu strojovnu. V Hong Kongu sme bunkrovali a to bola aj moja prva uloha, davat na decku pozor pri bunkrovani paliva. Od vtedy som za mesiac uz robil velmi vela veci. Som stale bud s tretim alebo s druhym strojnym dostojnikom a robim vsetko to co robia oni. Niekedy mi da nieco robit aj Chief Engineer Officer. Takze sa tu rychlo ucim. Uz sme robili napriklad nastavovanie ventilov na generatore, vymenu oleja v zeriave, cistenie a montaz tepelnych vymennikov para/olej, demontaz, cistenie a montaz palivovych a vodnych filtrov, generalna oprava klimatizacie vo workshope, main engine crank shaft deflection s druhym strojnym dostojnikom; cistenie hlav, oprava ventilov a vymena gasketov na vzdusnych kompresoroch, cistenie turboduchadiel generatorov a hlavneho motora, prefukovanie podpiestoveho priestoru hlavneho motora, kontrola vackoveho hriadela hlavneho motora; rozoberanie, cistenie, vymena tesneni a skladanie odstredivky lubrikacneho oleja hlavneho motora Westfalia, montaz regulatora generatora, testovanie alarmov strojovne atd. A toto je len moj necely prvy mesiac na lodi, takze sa tesim ze co sa tu este naucim. Zobral som si zo sebou aj vsetky materialy zo skoly, najma v laptope a nejake zosity aby som si mohol vsetko opakovat aj na lodi. Takze ten kto sa ucit chce sa aj nauci. Ved vsetci dostojnici boli tiez kedysi Cadeti a su radi, ze sa niekto chce od nich ucit. Co sa tyka roboty, tak je to dobra robota ako keby ste robili na pevnine od 8 do 17 a cez weekendy menej hodin. Ste v strojovni a more vobec nevidite, takze si ani neuvedomujete, ze ste na mori, iba ak to s vami trocha zakyve alebo ak sa idete pozret na deck, kam mozete ist kedykolvek sa vam zachce vo vasom volnom case a mozete sa taktiez aj poprechadzat po lodi, takze pre tych pre ktorych more znamena romantika, je tu aj tato moznost, mozete si tu taktiez aj vsetko pofotit ... Este vascia romantika je nocna obloha na mori bez rusiveho osvetlenia miest. Takze obrazky sa zidu najma po kontrakte znova v piatom semestri a pri vypracovavani training record booku.

Nejake udaje o lodi: Meno: Monte Pascoal, Hamburg, Dlzka lode je 272m, Gross tonnage 69132t, Maximalna rychlost: 24.4kn, Hlavny motor 8RTA96CHSD Sulzer,
Vykon: 45760bhp/kW pri 102 otackach, spotreba paliva/den: 163t, 3x9-valcove generatory STX-MAN-BW9L32/40 (4125kW), 1x6-valcovy generator STX-MAN-BW6L32/40 (2750kW). Shaft generator ani parne turbiny nemame. Odstredivky su Westfalie a parne kotly su Aalborgy. Kormidelne zariadenie je DF-type, kotva vazi 12.5t a kotevne zariadenia su Hatlapy.

Naozaj odporucam kazdemu, kto ma vztah k technickym zalezitostiam, dobre zdravie, fyzicku a psychicku vydrz, ciel nieco v zivote dosiahnut, nevadi mu robit 4 mesiace v kuse a potom si uzivat 2 mesiace v kuse bez toho aby si domov doniesol problemy z roboty.

Namorna skola v Bratislave je naozaj velmi kvalitny a odvazny projekt, ktory prezil aj najhlbsiu krizu v modernych dejinach a prajem jej naozaj vela spokojnych studentov.

S pozdravom z Panamskeho zapadneho pobrezia

Martin Golembiovsky
Engine Cadet
4.7.2013
 

 


 

Jaroslav, strojný kadet na lodi HANSA CONSTITUTION 

 

 

16.12.2013

 

Dobrý deň.

Plavba bola fajn. Nemal som žiadne problémy. Chief bol síce svojský ale pokiaľ človek rešpektoval jeho nároky a hlavne jeho povahu dalo sa. S robotou som nemal žiadny problém a naučil som sa veľa nových vecí potrebných pre moju budúcu prácu. Chodieval som na všetky manévre to bola dobrá škola hlavne čo sa týka obsluhy a samozrejme lepšie pochopenie návaznosti jednotlivých systémov, čo sčím ako spolupracuje. Takže po nejakom čase som sám sedel za počítačom a ovládal jednotlivé systémy resp. pokiaľ bolo nutné ísť do strojovne a niečo urobiť (otvoriť, zatvoriť ventily, zapnúť, vypnúť nejaké zariadenie apod.) tak som to šiel urobiť sám. Mimo manévrov som robieval s 3/eng. takže som sa veľa aj naučil čo sa týka pravidelnej údržby a prevádzky pomocných motorov, purifikátorov, kompresorov a boilera. Loď bola staršia takže opráv bolo celkom dosť, ale táto robota ma baví takže akúkoľvek činnosť ktorá nesúvisela s upratovaním som privítal. Samozrejme stále je veľa toho čo sa musím naučiť ale z mojho pohľadu, hlavne ked porovnávam niektorých inžinierov to nebolo vôbec zlé a myslím si že som sa rozhodol správne keď som sa rozhodol pre štúdium na vašej škole.

 

Jaroslav


 

Martin, strojný kadet na lodi CAP SAN AUGUSTIN

 

 

 

 06.04.2014

  

Dobrý deň,
V prvom rade by som chcel pozdraviť vedenie školy a vyučujúcich a poďakovať sa im za ich snahu a trpezlivosť. Toto je môj druhý kontrakt t.j. štvrtý semester. Plavím sa ako Engine Cadet na lodi MV Cap san Augustin, ktorá bola dokončená v roku 2013 a teraz sa plaví už šiesty mesiac. Ako asi každá nová loď aj táto má nejaké chybičky krásy, ktoré teraz dolaďujeme. Ide o novú konštrukciu lode, ktorá má nadstavbu s ubytovacou časťou a mostíkom v prednej polovici lode a strojovňu aj s nadstavbou komína v zadnej časti lode. To znamená, že sa veľmi dobre býva na kabínach lebo na nich nieje hluk a necítiť tu vibrácie ako pri klasických lodiach. Do strojovne sa chodí buď cez passage way alebo po palube.


Keď porovnám z 10 ročnou loďou, tak je tu takmer všetko vybavenie rovnaké až na malé detaily. Napríklad tu nie je emergency compressor, lebo je tu oveľa výkonnejší emergency generator s usporiadaním cylindrov do V, ktorý vládze utiahnuť aj hlavný trojstupňový kompresor, ktoré tu máme tri. Táto loď má až päť 9 valcových generátorov 320/400 mm, predchádzajúca mala tri 9 valcové 320/400 a jeden 6 valcový 320/400 úsporný generátor. Pre potreby generátorov tu sú 4 separátory na luboil. Exhaust gas boiler je dvojkomorový. Hlavný motor je sedemvalec MAN 900/3200 mm. Tento motor beží oveľa čistejšie ako Sulzer a podpiestové priestory sa tak nezanášajú. Nakoľko má veľký zdvih, strojovňa je veľmi vysoká a je tu trocha viac schodov ako v strojovniach kde má motor menší zdvih. Oily water separator je modernejší (5ppm) a má dva rovnako veľké stupne, prvý je gravitačný a druhý koagulačný. Sewage treatment plant je štvorstupňový kde prvé tri stupne tvoria tri osobitné komory v tanku a štvrtý stupeň je mimo tanku hneď vedľa tretieho stupňa a má vlastné pumpy a ventily ako aj tank na dávkovanie čistiacich látok (CIP tank). Úlohou štvrtého stupňa je dočistenie vody pomocou špeciálneho filtra, ktorý pozostáva z mnohých cca 1,5m dlhých rúrok hrubých len cca 4mm. Nečistoty sa zachytávajú na vnútorné steny rúrok. Tento filter sa automaticky preplachuje z opačnej strany (backflush). Veľkou novinkou je, že ovládanie vyhrievania tankov (parné ventily) sa tu nachádza na jednom mieste a nie v passage wayoch ako tomu je na starších lodiach. Sewage treatment plant, refrigeration plant compressor a air condition compressor sa spolu s ovládaním vyhrievania tankov nachádzajú v jednej miestnosti pod ubytovacou nadstavbou, ktorá sa nazýva ER Forward pretože sú mimo strojovne. Prístup do bowthrustera aj bossun store je spod paluby z úrovne passage wayu, takže sa dá doňho dostať aj keby sa cez palubu prevalovali vlny. Únikové východy z pipe ductu vedú až na palubu a nie na dno cargo holdov.

Pracovný kolektív v strojovni je veľmi dobrý, zatiaľ som sa na oboch lodiach stretol len z Nemcami a Poliakmi s ktorými sa robí veľmi dobre. Len vo veľmi málo prípadoch treba jednať troška opatrnejšie s tými čo sú krátko pred dôchodkom. V strojovni má každý svoju oblasť zodpovednosti a keď robí tak nad ním nestojí nadriadený a nekontroluje - zariadenie buď funguje alebo nie, teda Chiefa zaujíma iba to či je alarm alebo nie a či sa dodržiava interval údržby podlá Germanischer Lloyd-u, pod čím si tiež netreba predstavovať nič hrozné, práve naopak aj na 10 ročnej lodi sa všetko krásne stíhalo. Pre človeka čo ešte nebol na lodi je správanie Chiefa a druhého strojného dôstojníka podobné ako správanie lekára. Teda v žiadnom prípade si v strojovni v tejto spoločnosti netreba predstavovať nejakú zbytočnú drezúru alebo buzeráciu tak ako na vojne. Ak niekto očakáva vojnu tak ju nenájde lebo strojovňa je o odbornosti a je v nej miesto vyhradené len pre odborníkov. Práve naopak, keď niečo neviem tak som veľmi rád, že je tu niekto, kto má väčšie skúsenosti ako ja a že sa mám koho spýtať. Strojovňa je miesto kde sa robí v kľude, s prehľadom a odborne. Ak niečo neviem, môžem si spraviť čaj alebo kávu, sadnúť si a prečítať si to v manuáli, času je dosť a nikto sa nikam neponáhľa. Všetky kľúčové zariadenia sú zálohované dvojmo, trojmo alebo dokonca štvormo, takže neexistuje žiadny dôvod na paniku. V strojovni sa kladie dôraz na kvalitu a nie na rýchlosť alebo kvantitu práce. Vďaka tomu, že plávame pod Germanischer Lloyd sú naše zariadenia v špičkovom technickom stave a intervaly údržby dostatočné, takže sa nikdy nestáva, že by sme naraz mali viacero vážnych problémov s ktorými by sme si nevedeli dať rady. Vďaka automatizácii strojní dôstojníci v celej flotile robia iba v denných hodinách 8-17 (Po-Pi), 8-15 (So) a 8-12 (Ne). Klasické štvorhodinové strážne služby vykonávajú už iba motormani. Tretí strojný dôstojník má na starosti generátory, boilery, odstredivky od generátorov, sewage treatment plant a safety (bilge alarmy, emergency generator, emergency fire pump, life boats, opp, flapy na komine etc). Druhý strojný dôstojník má na starosti hlavný motor, sea chests, HT, LT system, Oily water separator, kompresory, odstredivky na MDO, MELO a HFO, taktiež rozdeľuje robotu všetkým v strojovni a píše hodiny. Chief má na starosti len air condition, chladničky a steering gear, okrem toho ešte celkový stav trupu lode ako je hrdza atď a papierovačky. Bunkrovanie paliva majú na starosti spolu druhý strojný dôstojník a Chief. Chief má jeden stôl vo velíne a druhý v kancelárii v ktorej má stôl aj Kapitán.

Záverom by som chcel dodať, že za 10 rokov je vidieť obrovský pokrok v konštrukcii aj vo výbave lode a teda aj pozitívnu perspektívu pre mladých námorníkov. Ak spoločnosť chce a aj dbá o pohodlie zamestnancov tak im poskytne aj internet zadarmo. V Hamburgu Süd ho už na všetkých týchto nových lodiach máme. Na ostatných je len email bez obrázkov, no v budúcnosti bude internet na všetkých lodiach flotily. Jedlo je tiež celkom dobré a naozaj sa to tu dá vydržať. Keď dokončím tento kontrakt a posledný semester v škole tak budem plávať 4 mesiace na mori a minimálne dva mesiace budem doma, čo je podľa môjho názoru oveľa lepšie ako robiť päť dní v týždni na pevnine a za dva dni voľna dobiehať to čo som nestihol počas tých piatich pracovných dní. No je na každom aby sa rozhodol sám za seba. Podľa mňa má povolanie strojného dôstojníka ďaleko viac výhod ako nevýhod a je to určite jedna z posledných profesií, ktorá poskytuje ten luxus, že človek môže o nej povedať, že ho naozaj baví.

S pozdravom
Martin Golembiovsky - Engine Cadet

 

 


 

webygroup

dnes je: 1.11.2014

meniny má: Denisa, Denis

podrobný kalendár

Konverzný kurz: 1 € = 30.1260 Sk

=

405689

Úvodná stránka